czerwca 07, 2015

Makaron z botwinką

Pomysł na taki obiad miałam w głowie od dawna, jednak długo się wahałam, czy aby na pewno będzie to smaczne. I wiecie co? Okazało się nie tyle smaczne co przepyszne! Słodkie buraczki, duża ilość pieprzu i śmietankowy posmak... a do tego moje odkrycie, makaron żytny jasny od Fabijańscy. Delikatny, ekologiczny makaron, na wodzie źródlanej. Ma przyjemną konsystencję i ciekawy smak, inny (lepszy!) niż ten tradycyjny z mąki pszennej. Ten lekki obiad, pachnący wiosną i latem jednocześnie, polecam każdemu. Na pewno powtórzę go jeszcze nie raz. :-)


100g makaronu rurka, u mnie ekologiczny żytni od Fabijańscy
1 pęczek botwinki
1 średnia cebula
100ml słodkiej śmietanki 12%
sól, pieprz
2 łyżki oleju
1 łyżka posiekanego koperku

1. Cebulę kroimy w kostkę. Botwinę myjemy, odkrawamy buraczki. Obieramy je i kroimy w cienkie półplastry. Liście siekamy. 
2. Na rozgrzanym oleju podsmażamy cebulę i botwinę. Smażymy przez około 10 minut, po czym dodajemy śmietankę. Dusimy jeszcze przez około 5 minut. Przyprawiamy solą i obficie pieprzem.
3. Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Mieszamy z podsmażoną botwiną, posypujemy posiekanym koperkiem.






Nowalijki w kuchni

5 komentarzy:

  1. O super pomysł na połączenie makaronu i botwinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki super pomysł! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie,

    Zapraszam do udziału w konkursie- kuchnia w klimacie PRLu.
    Do wygranie wiele ciekawych nagród :)

    Zapraszam do wspólnej zabawy.

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    Pozdrawiam serdecznie,
    Kaska

    OdpowiedzUsuń
  4. A ta ilość składników to na ile osób?

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP