marca 22, 2015

Makaron z truskawkami (mrożonymi)

Makaron z truskawkami tylko latem? Czy na pewno? Nie! Mamy przecież mrożone truskawki, z których możemy korzystać przez cały rok. :-) Tak przygotowany truskawkowy sosik smakuje wcale nie gorzej niż ten ze świeżych owoców, może konkurować z nim jedynie pod względem wyglądu. ;-) Polecam zimą wspomnieć lato. Choć zwykle jadam ciemne makarony, są takie dania, w których koniecznie musi pojawić się ten tradycyjny. Do truskawkowego sosu wybrałam makaron od Makarony Polskie. Miękki, ale zarazem sprężysty dobrze dopasował się do sosu. :-)


450g mrożonych truskawek
1 szklanka mleka
1 łyżka cukru waniliowego
2 łyżki zwykłego cukru
1 mały kubek jogurtu naturalnego

1.  Mleko zagotowujemy wraz z cukrem i cukrem waniliowym, po czym dodajemy rozmrożone truskawki i trzymamy na gazie do ponownego zagotowania. Odstawiamy.
2. Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.
3. Do przestudzonych truskawek dodajemy jogurt naturalny, mieszamy. Sosem polewamy makaron.






9 komentarzy:

  1. Oj truskaweczki. Moje mrożone już się skończyły. Zjadłabym taki makaronik :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. makaron na słodko to coś pysznego! :) u mnie jeszcze 2 woreczki truskawek czekają na czarną godzinę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam jeszcze mrożone truskawki. Czas je wykorzystać. Smaczne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron bardzo smaczny uwielbiam takie dania. Często jem latem ze świeżymi truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. juz truskawek w zamrażarce nie mam, ale mi smaka na nie strasznego zrobiłaś :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi teraz ochotę na truskawki zrobiłaś :) A niestety w zamrażalce już mi się skończyły :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapachniało latem :) Bardzo lubię makaron z twarogiem i truskawkami, ale wolę świeże. Z takich mrożonych robi się breja, która bardziej przypomina mi zupę owocową (której nie znoszę) :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne wspomnienie lata :D już niedługo pyszne, świeże truskawki, to dopiero będzie ucztowanie :D

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP