czerwca 24, 2016

Ciasto z kaszą manną i truskawkami

Jeśli lubisz kaszę mannę na mleku - upiecz to ciacho. :-) Ja jestem fanką kaszki, więc ciasto bardzo mi smakuje. Jest dość specyficzne, pod zębami czuć ziarenka kaszy, ale przy tym przepyszne:) Ciasto piecze sie krótko w niskiej temperaturze, dzięki czemu truskawki nie wysychają i zachowują swój smak. Inspiracja z moimi zmianami pochodzi z bloga Moje Wypieki.

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka L
1/2 szklanki cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
3 łyżki oleju   
300g śmietany 18%

300-400g truskawek

1. Mąkę, kaszę mannę i proszek do pieczenia mieszamy ze sobą. Jajka wraz z cukrem ubijamy do powstania puszystej piany. Dodajemy olej po 1 łyżce, ciągle miksując. Dodajemy na zmianę suche składniki i śmietanę. Nie miksujemy zbyt długo. Ciasto wylewamy na blaszkę (około 20x30cm).
2. Truskawki myjemy i usuwamy szypułki. Większe przekrawamy. Układamy je na cieście, troszkę wciskając do ciasta. Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez 30-35 minut.





4 komentarze:

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP