czerwca 25, 2016

Ciasto jogurtowe z truskawkami i czereśniami - wysokie i wilgotne:)

Wiosna i lato to czas kiedy testuję kolejne ciasta z owocami:) Królują zdecydowanie truskawki i czereśnie, które od kilku tygodni są dostępne, tanie i przede wszystkim smaczne. Dziś zapraszam na mocno  wyrośnięte, jogurtowe ciasto. Zrobiłam je w tortownicy 21cm, ale polecam użyć większej formy - z pewnością zyska wtedy na puszystości i będzie mniej zbite. Choć ja za mokrymi, wilgotnymi i zbitymi ciastami wręcz przepadam:)


Składniki suche:
3 i 1/2 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Składniki mokre + cukier:
2 jajka M
400ml jogurtu naturalnego
150ml oleju
1/2 szklanki cukru

Owoce:
250g truskawek
250g czereśni

1. Składniki suche i mokre wraz z cukrem mieszamy w osobnych miskach. Z truskawek usuwamy szypułki, z czereśni pestki.
2. Łączymy zawartość obu misek, mieszamy tylko do połączenia składników. Ciasto powinno być gęste. Ciasto wylewamy do tortownicy ( u mnie 21 cm, ale może być większa), na wierzch  układamy owoce delikatnie dociskając.
3. Pieczemy w 180 stopniach przez około 1h. Po wystygnięciu posypujemy cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. Woow, takie ciasto z wiśniami wygląda pysznie. Fajnie by było je mieć akurat na dzisiejsze śniadanie, gdyż tylko w weekendy można sobie na taką rozpustę pozwolić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również uwielbiam takie mokre, zbite ciasta. No i jeszcze z dużą ilością owoców super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy pod taka duza ilością owocow ciasto nie siadzie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdarzyło mi się to jeśli ściśle trzymam się przepisu:) Powodzenia!

      Usuń
  4. Ciasto wyszło pyszne! Mam tylko pytanie, czy te owoce mogę dodatkowo powtykać do środka i jeszcze na wierzch masy? Zastanawiam się, czy ciasto wtedy wyrośnie tak ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć, nie próbowałam:(. Polecam jednak zostać przy owocach na wierzchu, ciasto samo w sobie jest ciężkie i wilgotne, owoce w środku mogą spowodować zakalec.

      Usuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP