kwietnia 10, 2016

Dietetyczny sos ze szpinakiem

Są tu jacyś fani szpinaku? :-) Ja niewątpliwie nim jestem! Zjadam go minimum 2 razy w tygodniu, jeśli nie jako warzywny składnik obiadu, to jako dodatek - z jajkiem lub jogurtem greckim. Ten lekki, delikatny i dietetyczny sos bardzo mi smakował, szczególnie podany z kaszą. Można zrobić go bardzo szybko z kilku prostych składników.


2 filety z kurczaka
450g mrożonego szpinaku
2 cukinie
4-5 marchewek
1 pietruszka
sól, pieprz
100 ml mleka 
1 łyżka mąki

1. Filety gotujemy w całości w niewielkiej ilości wody (tak by tylko przykrywała filety) wraz ze startą na grubych oczkach tarki marchewką, pietruszką i cukinią.
2. Ugotowane filety rwiemy na kawałki za pomocą widelca. Wrzucamy z powrotem do garnka. Dodajemy rozmrożony szpinak, dusimy około 15 minut.
3. Zimne mleko mieszamy z mąką. Wlewamy do sosu, gotujemy jeszcze chwilę.



4 komentarze:

  1. Również jestem fanką szpinaku, a sosik jest rewelacyjny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak jest rewelacyjny, fajny szybki przepis na obiad, warto skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szpinak jest dobry, ale jak dla mnie nie pasuje do każdego dania tak jakby się to ludziom wydawało.

      Usuń
  3. Bardzo lubię szpinak ale nie miałam okazji spróbowania takiego sosu. Może uda mi się zrobić podobny na jutrzejszy obiad.

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP