kwietnia 10, 2016

Dietetyczny sos ze szpinakiem

Są tu jacyś fani szpinaku? :-) Ja niewątpliwie nim jestem! Zjadam go minimum 2 razy w tygodniu, jeśli nie jako warzywny składnik obiadu, to jako dodatek - z jajkiem lub jogurtem greckim. Ten lekki, delikatny i dietetyczny sos bardzo mi smakował, szczególnie podany z kaszą. Można zrobić go bardzo szybko z kilku prostych składników.


2 filety z kurczaka
450g mrożonego szpinaku
2 cukinie
4-5 marchewek
1 pietruszka
sól, pieprz
100 ml mleka 
1 łyżka mąki

1. Filety gotujemy w całości w niewielkiej ilości wody (tak by tylko przykrywała filety) wraz ze startą na grubych oczkach tarki marchewką, pietruszką i cukinią.
2. Ugotowane filety rwiemy na kawałki za pomocą widelca. Wrzucamy z powrotem do garnka. Dodajemy rozmrożony szpinak, dusimy około 15 minut.
3. Zimne mleko mieszamy z mąką. Wlewamy do sosu, gotujemy jeszcze chwilę.



3 komentarze:

  1. Również jestem fanką szpinaku, a sosik jest rewelacyjny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak jest rewelacyjny, fajny szybki przepis na obiad, warto skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię szpinak ale nie miałam okazji spróbowania takiego sosu. Może uda mi się zrobić podobny na jutrzejszy obiad.

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP