lutego 23, 2016

Rurki z ciasta francuskiego nadziewane pieczarkami i mięsem mielonym

Jeśli nie zaopatrzyliście się jeszcze w foremki do rurek koniecznie to zróbcie. :-) Dotychczas przygotowywałam je w wersji na słodko, z kruchego ciasta i dopiero niedawno wpadłam na pomysł wytrawnej wersji. By było jak najszybciej i jak najprościej, użyłam ciasta francuskiego, które zdało egzamin celująco.


1 arkusz ciasta francuskiego
250g pieczarek
100g mięsa mielonego
1 cebula
1/2 pęczka koperku
sól, pieprz 
jajko do smarowania
1 łyżka masła
3 łyżki sezamu

1. Ciasto francuskie kroimy na długie paski. Od węższej strony nawijamy na natłuszczone masłem foremki do rurek. Smarujemy rozmieszanym jajkiem, posypujemy sezamem. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez około 15 minut. Studzimy.
2. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy wraz z mięsem mielonym na rozgrzanym oleju. Dodajemy pokrojone drobno pieczarki, smażymy do odparowania wody, doprawiamy solą, pieprzem i posiekanym drobno koperkiem. 
3. Każdą rurkę napełniamy przygotowanym farszem, dociskając wąską stroną łyżki tak by farsz jak najbardziej ubić. Każdą rurkę dekorujemy gałązką koperku. 



4 komentarze:

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP