lutego 21, 2016

Królik w śmietanie

To pierwszy królik, jakiego przygotowywałam. W smaku trochę jak kurczak, chociaż mięsa było zdecydowanie mniej. I podobno trudno przyrządzić go dobrze, ale mi się chyba udało - mięso było miękkie, kruche i soczyste. :-) Za pierwszym razem nie chciałam porywać się na skomplikowane przepisy, dlatego wybrałam bardzo popularnego królika w sosie śmietanowym.


1 tuszka królika
1 duża cebula
1 cytryna
50g masła
200 ml śmietany 18% 
natka pietruszki świeża lub suszona
sól, pieprz

1. Królika myjemy, osuszamy i procujemy (na 8 części). Obficie skrapiamy sokiem z cytryny, nacieramy solą i pieprzem, pozostawiamy na minimum 2 godziny. Cebulę drobno siekamy.
2. Na małej patelni rozpuszczamy trochę masła. Podsmażamy cebulę. W garnku z grubym dnem rozpuszczamy pozostałe masło. Na dużym ogniu podsmażamy mięso z każdej strony (to bardzo ważne, inaczej będzie niesmaczny). Zmniejszamy ogień, dodajemy cebulę. Dolewamy wodę tak by zakryła królika, dusimy pod przykryciem przez około 1 godzinę. Jeśli woda wyparuje, uzupełniamy ją.
3. Do śmietany wlewamy 3-4 łyżki wody z garnka, mieszamy i dopiero wtedy wlewamy ją do królika. Dusimy aż sos zgęstnieje. Doprawiamy solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP