lutego 27, 2016

Bardzo czekoladowe muffinki (z olejem) - łatwe i szybkie

Muffinki zna każdy i myślę, że większość z nas ma w domu ma formę do muffinek. :-) Ja piekę je w awaryjnych sytuacjach, kiedy dostaję telefon, że za chwilę ktoś mnie odwiedzi. Dlaczego? Bo są proste, niewymagające i zawsze się udają. ;-) Zazwyczaj możemy zrobić je ze składników dostępnych w domu. Dziś zapraszam na wersję czekoladową. Smaczne, delikatne i banalne w przygotowaniu!


1 i 3/4 szklanki mąki pszennej, u mnie Mąka Szymanowska tortowa, typ 450
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kakao
1/2 szklanki cukru

1 szklanka mleka
1/2 szklanki oleju, u mnie Polski Olej rzepakowy
1 jajko
1 tabliczka mlecznej czekolady
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

1. W jednej misce łączymy ze sobą składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i cukier. W drugiej dokładnie mieszamy składniki mokre: mleko, olej i jajko. Składniki mokre wlewamy do składników suchych i mieszamy drewnianą łyżką tylko do połączenia składników.
2. Czekoladę siekamy. 3/4 czekolady dodajemy do masy, mieszamy. Ciasto przekładamy do foremek na 3/4 wysokości. Posypujemy pozostałą czekoladą.
3. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP