czerwca 17, 2015

Chłodnik szpinakowy z zielonymi warzywami

Chłodniki bardzo mi posmakowały a to przepis na jeden z moich ulubionych. Uwielbiam szpinak i staram się jeść go w urozmaiconych wersjach. :-) Ten chłodnik zjadłam oczami zaraz po nalaniu go do miseczki a i w smaku okazał się ciekawy i delikatny. Świetny nie tylko jako samodzielne danie, ale też jako dodatek do obiadu, zamiast mizerii, bo smak jest bardzo podobny. 


400g świeżego szpinaku
2 ząbki czosnku
1/2 ogórka
4 łyżki posiekanego szczypiorku
1/2 pęczka koperku
2 szklanki maślanki
sól, pieprz
1 łyżka oleju

1. Szpinak siekamy i podsmażamy na oleju. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Studzimy.
2.  Ogórka obieramy, ścieramy na dużych oczkach tarki. Koperek i szczypiorek siekamy. 
3. W blenderze miksujemy szpinak z maślanką, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
4. Dodajemy ogórka, szczypior i koper, mieszamy. 
5. Chłodzimy w lodówce. Podajemy z jajkiem.



9 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda. No i ten cudny kolorek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo, jaki świetny pomysł! trzeba będzie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny! do tej pory szpinak piłam w koktajlach, ale chłodnik wydaje się jeszcze ciekawszy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne danie :) Zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie. Muszę wyprobować przepis, bo w te upały nawet nie chce się stać przy kuchence i gotować obiadów na gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze to jeszcze nigdy nie robiłam chłodniku, ale po takich przepisach coraz bardziej się przekonuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To może być pyszne...tym bardziej, że ostatnio jestem wielką fanką szpinaku;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, podoba mi się ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP