maja 30, 2015

Pulpety w sosie koperkowym

Tak przygotowane pulpety kojarzą się z tradycyjnym, polskim obiadem, przygotowywanym przez nasze mamy czy babcie. Nie można odmówić im smaku, są naprawdę pyszne, bardzo delikatne a zarazem aromatyczne. Ja podałam je z surówką i ziemniakami, ale taki sos będzie pasował również do kasz.


Pulpety:
500g mięsa mielonego
1 jajko
2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz, papryka słodka, lubczyk
1 mała cebula

Sos:
1 litr bulionu drobiowego lub warzywnego
duży pęczek koperku
250ml śmietanki 12%
1 łyżka mąki
sól, pieprz

1. Mięso mielone łączymy z jajkiem, bułką tartą, posiekaną drobno cebulą i przyprawami. Zagniatamy na gładką masę, formujemy małe pulpeciki, które gotujemy w 1 litrze wody.
2. Koperek drobno siekamy.
3. Ugotowane pulpety wyjmujemy z bulionu. Śmietanę mieszamy z mąką, wlewamy do bulionu, gotujemy chwilę do zgęstnienia. Do garnka przekładamy pulpety, koperek, doprawiamy do smaku i gotujemy jeszcze chwilę.
4. Podajemy z ziemniakami i surówką.


4 komentarze:

  1. Pyszności, dawno takich nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny obiadek, lubię takie pulpety :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mięsko przygotowane do południa będzie obiadek jak znalazł .
    Super przepis jadłem w pracy,polecam z mizerią o tej porze roku wskazany na upały i smaczny przede wszystkim.
    Pozdrawiam i życzę wszystkim smacznego.

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP