marca 05, 2015

Muffinki z krówkami

Już kiedyś dodawałam ten przepis, ale postanowiłam go odświeżyć, bo w drodze do ideału wprowadziłam sporo modyfikacji. To nasze ulubione muffinki. Każdy po ich zjedzeniu robi wielkie WOW. :-) Wilgotne jabłka, słodka krówka i przeogromna ilość przepysznej kruszonki - nic dodać, nic ująć. Na stałe wpisałam je do mojego słodkiego menu - ku uciesze domowników, bo znikają szybciej niż się pojawiają. :-) 


(składniki na 20 babeczek w standardowym rozmiarze lub 12 dużych)

Ciasto:
300g mąki
1 płaska łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
80g cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 jajko
300ml gęstego jogurtu naturalnego lub śmietany (lub jogurtu zmieszanego ze śmietaną)

1/3 szklanki oleju
1 średnie jabłko, obrane i drobno pokrojone
100g drobno pokrojonych krówek

Kruszonka:
100g mąki
80g masła
3 łyżki cukru
2 krople aromatu waniliowego
4 drobno pokrojone krówki

1. W misce zagniatamy składniki na kruszonkę. Odstawiamy do lodówki.
2. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą, cukrem waniliowym. Wrzucamy drobno pokrojone krówki i pokrojone i obrane jabłko. Mieszamy.
3. W drugiej misce na niskich obrotach miksujemy jajko, jogurt, i cukier. Dodajemy olej i mieszamy.
4. Do suchych składników wlewamy mokre, mieszamy tylko do połączenia składników.
5. Ciasto przekładamy do foremki na muffinki wyłożonej papilotkami. Posypujemy obficie kruszonką i pieczemy na najniższym poziomie piekarnika, w temperaturze 200 stopni przez około 25 minut. 



15 komentarzy:

  1. Ależ pysznie wyglądają!!!Możemy się poczęstować?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurczę, muszą być pyszne z takim dodatkiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam krówki,a połączenie ich z muffinkami,,pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Krówki to moje ulubione a jeszcze babeczowe to już chyba raj :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze kupić krówki i na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe :) Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj jak ja kocham krówki. To moje ukochane słodycze. Porywam sobie taką muffinkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robie podobne. Bardzo lubie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. skoro tak zachwalasz, to koniecznie zrobię! krówki uwielbiam, więc i muffinki czuję, że pokocham:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne babeczki, że pyszne są to wątpliwości nie mam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis, jednak cukier wanilinowy zastępuję taki własnej roboty, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. GENIALNE! Jeśli nie masz nic przeciwko to wrzucę przepis na swojego bloga - oczywiście z odnośnikiem do Ciebie :)

      Usuń
  13. Śmiało! :) Cieszę się, że smakowały, ja też je uwielbiam:))
    Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP