lutego 22, 2015

Kotlety mielone po włosku - z oliwkami, suszonymi pomidorami i bazylią

Kotlety z zielonymi oliwkami, suszonymi pomidorami na sposób włoski jemy dość często na obiad lub kolację. Bardzo nam smakują, to chyba nasza ulubiona wersja mielonego. :-) Można smażyć je bez tłuszczu, na patelni grillowej lub na grillu elektrycznym.


500g mięsa mielonego
3 czubate łyżki bułki tartej
5-6 łyżek mleka
1 jajko
100g startego żółtego sera
10 zielonych oliwek
10 suszonych pomidorów z oliwy
10 średniej wielkości listków świeżej bazylii lub 1 łyżeczka suszonej
sól, pieprz, olej

1. Bułkę tartą zalewamy mlekiem tak by można było swobodnie zamieszać ją łyżką, ale by nie pływała. 
2. Ser żółty tarkujemy, suszone pomidory odsączamy z oliwy, kroimy. Kroimy również oliwki i bazylię. 
3. Mieszamy ze sobą mięso, jajko, bułkę z mlekiem, ser, pomidory, oliwki, bazylię, solimy i pieprzymy do smaku. 
4. Z masy formujemy kotlety, spłaszczamy je i smażymy na patelni grillowej delikatnie wysmarowanej olejem do zarumienienia. 



9 komentarzy:

  1. jak ja uwielbiam włoskie smaki!
    muszę koniecznie wypróbować przepis, kotleciki wyglądają przepysznie!
    pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://frankiesflavours.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, bardzo lubię włoskie smaki, ale mielone zawsze jadłam w wersji tradycyjnej. Przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki pomysl na mielone bardzo mi odpowoada ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne kotleciki :-) bardzo lubię takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje smaki, oliwki, suszone pomidory. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mielone kotlety mają to do siebie, że można ich urozmaicać za każdym razem, by smakowały inaczej. Twój pomysł z oliwkami bardzo przypadł mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysł, na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja lubię kotlety mielone w każdej postaci, u mnie trochę inne też się właśnie pojawiły na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP