stycznia 03, 2015

Schab w sosie myśliwskim

W Internecie jak i w żadnej z książek kucharskich z mojej półki nie znalazłam jednego i konkretnego przepisu na tradycyjną wersję tego sosu i tak właśnie powstała moja interpretacja sosu myśliwskiego. ;-) Schab, aromatyczne przyprawy i warzywa stworzyły bardzo przyjemną w smaku kompozycję. Podałam go z kaszą gryczaną i kiszonymi ogórkami, całość uzupełniała się, było pysznie! 


5 plastrów schabu
2 średnie cebule
czerwona papryka
200g pieczarek
przyprawa myśliwska z Przyprawy Świata Gdynia
3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 łyżeczki musztardy
olej
sól, pieprz

1. Schab delikatnie rozbijamy, każdy kawałek dzielimy na pół i obficie posypujemy przyprawą myśliwską. Odstawiamy w chłodne miejsce na około 30 minut.


2. Schab podsmażamy z dwóch stron na rozgrzanym oleju.


3. Do podsmażonego schabu dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę oraz starte na tarce pieczarki i paprykę. Chwilę podsmażamy.


4. Całość zalewamy 600ml wody i dusimy pod przykryciem przez około 30 minut. Po tym czasie dodajemy do sosu musztardę, koncentrat pomidorowy oraz 1/2 łyżeczki przyprawy myśliwskiej. Podajemy z kaszą lub ziemniakami.

13 komentarzy:

  1. Nie lubię schabu, ale pomysł na taki sos fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na domowy, a jednocześnie elegancki obiad. Przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smaczna propozycja :) Też muszę taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm, narobiłaś mi smaku! Taki esencjonalny sos, z ziemniaczkami lub kaszą.... Idę do kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śląskie kluseczki z takim schabikiem to dopiero rewelacja!
    Szkoda,że się nie dogadałyśmy wcześniej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowe i smakowite to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taką formę schabu, u mnie jeszcze dodaje się boczek i ogórka kiszonego do takiego sosu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha takie mięsko:) Robię podobnie, tylko pieczarki zwykle kroję w plasterki:-) Fajna ta przyprawa myśliwska:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny sos, kusząca propozycja obiadowa :)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP