września 09, 2017

Zupa cebulowa z bagietką i gorgonzolą - najlepsza!

Prezentuję jedno z najlepszych połączeń smakowych jakie udało mi się uzyskać w mojej kulinarnej karierze:). Dodatkowo to najlepsza zupa cebulowa spośród tych które przygotowywałam.


Zupa:
1 kg cebuli (waga po obraniu)
2 marchewki 
3 średnie ziemniaki 
około 1/2-1 łyżeczka gałki muszkatołowej 
2 łyżki vegety
2 łyżki śmietany
sól, pieprz
3 łyżki masła 

Dodatki:
bagietka
ser żółty w plastrach
ser gorgonzola 

1. Cebulę kroimy w dużą kostkę. Podsmażamy na rozgrzanym maśle, posypujemy vegetą. Smażymy aż się zeszkli. Wtedy zalewamy 2 litrami wody, dosypujemy przyprawy, dodajemy pokrojoną marchew i ziemniaki. Gotujemy przez około 1 godzinę. 
2. Kiedy zupa przestygnie blendujemy ją na gładki krem. Dosypujemy gałkę muszkatołową (zaczynamy od 1/2 łyżeczki, próbujemy i wtedy ewentualnie dosypujemy więcej), doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
3. Bagietki kroimy na kawałki, na każdym kawałku układamy 1/2 plasterka sera. Zapiekamy w temperaturze 180 stopni aż ser się rozpuści. układamy je w zupie, posypujemy gorgonzolą. 



1 komentarz:

  1. Wow, jadłam kiedyś zupę cebulową, ale to było tak dawno.. pora to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP