października 16, 2016

Spaghetti z winem i selerem naciowym

Kiedyś myślałam, że spaghetti to tylko pomidorowy sos, doprawiony ziołami i że w takiej formie smakuje najlepiej. Nie! Spaghetti z dodatkiem warzyw bije je na głowę:). Tym razem dodałam dużo selera naciowego a spaghetti podlałam czerwonym winem. Wyszło pysznie!


500g mięsa mielonego
1 puszka krojonych pomidorów
400ml przecieru pomidorowego
4 łodygi selera naciowego
3 duże marchewki
2 średnie cebule
3 ząbki czosnku
3-4 łyżeczki suszonego oregano
2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego
1 szklanka wytrawnego, czerwonego wina
8 łyżek mleka
olej
sól, pieprz
ser żółty do posypania (opcjonalnie)  liście bazylii do dekoracji (opcjonalnie)

1. Marchewkę ścieramy na tarce (małe oczka), cebulę i seler naciowy kroimy drobno. Smażymy kilka minut na rozgrzanym oleju.
2. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i oregano. Mieszamy. 
3. Do całości dodajemy mięso mielone, które mieszamy z warzywami i koncentratem pomidorowym. Przyprawiamy solą i pieprzem. Krótko smażymy, po czym wlewamy wino, które odparowujemy.
4. Dodajemy pomidory i przecier, gotujemy kilka minut. 
5. Wyłączamy gaz i zostawiamy na około 5 minut. Po tym czasie dolewamy mleko i mieszamy. 
6. Podajemy z makaronem spaghetti (u mnie z pełnoziarnistym). Posypujemy startym żółtym serem i dekorujemy listkami bazylii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP