lutego 17, 2015

Ciastka owsiane bez cukru z sokiem jabłkowym

Oto kolejna wersja zdrowych ciasteczek. Wersja, do której na pewno będę wracać, zmieniając tylko czasami zestaw bakalii. :-) Ciastka nie są suche, świeży sok jabłkowy Marwit dodaje im miłego posmaku i naturalnej słodyczy. Z przepisu wyszły mi 32 ciastka. Nie są zbyt słodkie, więc można dosłodzić je dowolnym słodzidłem, choć mi odpowiadają w takiej wersji. Są idealne na zdrową przekąskę!


1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka otrębów pszennych
1 szklanka dowolnej mąki (u mnie 1/2 pszennej pełnoziarnistej i 1/2 ryżowej)
100g suszonych moreli
50g orzechów włoskich
1 jajko
1/4 szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia

1. Mąkę, płatki owsiane, otręby, proszek do pieczenia, morele i orzechy mieszamy ze sobą dokładnie w misce.
2. W drugiej misce mieszamy ze sobą jajko, sok jabłkowy, olej.
3. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i mieszamy do uzyskania zwartej masy.
4. Z masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i rozpłaszczamy. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub w foremce do ciastek.
5. Pieczemy w temperaturze 200 stopni, przez około 10 minut. 






7 komentarzy:

  1. Takich z sokiem jeszcze nie robiłem, wyglądają smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio robiłam, ale z cukrem i bez soku :D Spróbuję i takiej wersji :)
    Zapraszam do mnie, aktualnie trwa konkurs. Do wygrania książka kulinarna lub publikacje w 3 językach na temat kuchni regionalnej. Zadanie do wykonania wręcz banalne. Serdecznie zapraszam!
    http://cynamon.blogujaca.pl/2015/02/15/moja-kuchenna-piatka-kuchnia-tradycyjna/

    OdpowiedzUsuń
  3. coś dla mnie! super pomysł z sokiem:) dziś zrobiłam sobie owsiankę na soku jabłkowym, więc ciastka również posmakowałyby;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie zdrowe ciasteczka :) Z chęcią bym zjadła, chyba muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie ciasteczka, smaczne i zdrowsze od innych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP