marca 06, 2015

Makaron w sosie kurkowym z suszonymi pomidorami i pietruszkowymi pulpetami

Zima trwa w najlepsze a ja znowu jadłam pyszne grzyby choć nie robiłam jesienią zapasów. :-) Miałam je na wyciągnięcie ręki dzięki Nasza Chata. Do sosu dodałam kurki w zalewie naturalnej. Z sosem śmietanowym i suszonymi pomidorami komponowały się idealnie. 


Pulpeciki: 
250g mięsa mielonego
2-3 łyżeczki suszonej pietruszki lub 1/2 pęczka świeżej (posiekanej)
1 małe jajko
bułka tarta (ilość zależna od konsystencji)
sól, pieprz 

Sos:
kurki w zalewie naturalnej od Nasza Chata
5 suszonych pomidorów w zalewie
1 średnia cebula
250ml śmietanki 12%
sól, pieprz

+ dowolny makaron

1.Do miski przekładamy mięso mielone, pietruszkę, jajko, bułkę tartą (w ilości takiej by uzyskać zwartą masę). Zagniatamy, dodajemy sól i pieprz do smaku. Formujemy malutkie pulpety, które wrzucamy na wrzątek i gotujemy około 20 minut. Po tym czasie wyjmujemy je na talerz.
2. Na rozgrzaną patelnię przekładamy pokrojone w kostkę: cebulę i suszone pomidory. Nie potrzeba już oleju, pomidory mają go w sobie wystarczająco. Podsmażamy do zeszklenia cebuli. Zalewamy 1/4 wody i dusimy do momentu jej wyparowania.
3. Dodajemy odcedzone z zalewy kurki, chwilę smażymy. Wlewamy śmietanę, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Gotujemy do momentu aż sos zgęstnieje.
4. Do sosu przekładamy ugotowane pulpety. Mieszamy z makaronem (uprzednio ugotowanym zgodnie z przepisem na opakowaniu). Przed podaniem posypujemy pietruszką.








5 komentarzy:

  1. Ależ pyszności:) Zjadłabym z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie :) Z wielką chęcią bym zjadła taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne danie, chętnie wprosiłabym się na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna propozycja na pyszny obiadek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie skomponowane danie!

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP