sierpnia 26, 2017

Babka cafe latte

Dziś zapraszam na jedną ze smaczniejszych babek jakie jadłam:). Trzywarstwowa babka waniliowo-kakaowo-kawowa nie tylko ładnie wygląda, ale równie dobrze smakuje. Jest puszysta, nie jest sucha. 



250g masła lub margaryny
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
4 jajka L
100ml mleka 
2 i 1/2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
3 czubate łyżeczki kakao
3 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej

1. Mąkę mieszamy z solą i proszkiem do pieczenia. Masło/margarynę w temperaturze pokojowej miksujemy wraz z cukrem i cukrem waniliowym do powstania puszystego puchu. Nadal miksując dodajemy jajka. Następnie dodajemy w dwóch partiach na zmianę mąkę z proszkiem i solą oraz mleko. 
2. Ciasto dzielimy na trzy równe części. Do jednej dodajemy kawę rozpuszczalną, miksujemy do połączenia składników. Do drugiej dodajemy kakao, miksujemy do połączenia składników. Trzecią część zostawiamy bez dodatków. Keksówkę (u mnie 12x30cm) wykładamy papierem do pieczenia. Wykładamy po łyżce każdej z mas tak by powstały kolorowe łaty, do wyczerpania składników. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 1 godzinę. 




39 komentarzy:

  1. ja za podobna babke zabieram sie już chyba ze dwa lata. Muszę wreszcie upiec

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię ciasta własnego wypieku, chętnie wypróbuję ten przepis i prześlę opinię

    OdpowiedzUsuń
  3. najpierw upiecz i potem komentuj....inaczej to jest nonsens

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie...czy zamiast kawy rozpuszczalnej można dodać cappuccino?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, lecz będzie wtedy delikatniejsza w smaku, smak cappucino nie będzie wyróżniał się tak na tle całości jak smak kawy rozpuszczalnej:)

      Usuń
  5. Właśnie się piecze tylko czy napewno około godziny

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale tą kawę to powinnam wcześniej jakoś rozpuścić? Ja uzywam taką w granulkach wiec nie wiem czy taka sucha ładnie się z ciastem połączy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy do białej masy można by dodać kokosu ?
    Proszę o wiadomość...

    OdpowiedzUsuń
  8. Babka lekka, doskonała w smaku, łatwa do przyrządzenia. Dziekuje za wspaniały przepis,

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto upieklam. Bardzo dobre, szczególnie do kawusi rano. Mmniam. Przepis sprawdzony. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy to ciasto wykladamy lyzeczka jedno na drugie co jak zebre sie robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykładamy łyżką w przypadkowych miejscach, dzięki czemu utworzą się warstwy jak na zdjęciu. Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Co znaczy wykladaj po lyzce? Wsrstwami tez mozna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykładamy łyżką w przypadkowych miejscach, dzięki czemu utworzą się warstwy jak na zdjęciu. Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Wczoraj upiekłam ciasto,super przepis. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto upiekłam. Bardzo dobre! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam dziś i jest dobra , tylko ja muszę piec krucej, bo tą godzinę w moim piekarniku to jest za długo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dodalam kawy inki i tez jest smaczna .Dziekuje za przepis.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dodalam kazwy inki i tez smaczna .

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam mam pytanie odnośnie pieczenia 180 stopni czas godzina , piekarnik jak ustawić góra, dół czy dół i termoobieg ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekarnik ustawiamy na opcję góra-dół. Pozdrawiam!

      Usuń
  18. 2 i 1/2 szklanki mąki - ile to gram ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy można użyć mąki bezglutenowej np. ryżowej?

    OdpowiedzUsuń
  20. Własnie wyjęłam z pieca, brytfanna 12*35 , piekłam 45 min 170 stopni nadmuch. Wyszedł super, nakładałam łyżką na zmianę i fajne kolorki wyszły. Na następny raz , kawę rozpuszczę w małej ilości mleka( niestety nie wszystkie granulki rozpuściły się w cieście, choć długo miksowałam). Polecam. Dałam 5 jaj średnich- L nie miałam, choć tylko wiejskie od cioci używam :) Właśnie córcia zajada... i mówi że kawa najlepsza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto smakowało:). Pewnie zależy to od firmy - u mnie kawa rozpuściła się bez problemu.

      Usuń
  21. Ciasto pyszne..upiekłam dzisiaj..wszystkim smakowało..Tak więc zdecydowanie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, ciasto ładnie wyrosło, po wystudzeniu zakalec :( piekłam godzinę 180stopni, wszystko ważyłam, jednak coś mi poszło nie tak.przepis fajny, szybko się robi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja dałam szklankę cukru 2 szklanki mąki i po łyżeczce kakao i kawy na 4 jajka i wyszło super

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepszy kaw tylko na https://cupandyou.pl/. Poznaj czym jest sklep kawa

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzień dobry, można masło zamienić na olej? Jeśli tak, to ile oleju?

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedy wyciągnąć babkę, zaraz po upieczeniu,czy zostawić chwilę w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP