października 05, 2016

Szybkie pizzerinki (z ciasta bez wyrastania)

Pizzerinki to nic innego jak pizza w bardziej poręcznej wersji:). Świetne na imprezy lub do zabrania na wynos, smakują dobrze także na zimno lub odgrzane. Przygotowałam je z mojego ulubionego ciasta na pizzę, które nie musi wyrastać. 


Ciasto:
1 i 1/2 szklanki mąki
1/2 szklanka ciepłego mleka
25g świeżych drożdży
2 łyżki oleju 
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczka soli

Dodatki: 
150g szynki w kawałku
100g mozzarelli
1 cebula
5 pieczarek
4-5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
zioła do pizzy, czosnek granulowany, pieprz  

1. Mąkę mieszamy w misce z cukrem i solą, dodajemy olej. Drożdże rozpuszczamy w ciepłym (nie gorącym!) mleku. Wlewamy do miski. Wyrabiamy do uzyskania gładkiego ciasta
2. Ciasto dzielimy na 8 części. Każdą z nich rozgniatamy na blacie na kształt koła, zaginamy brzegi jak w tradycyjnej pizzy. Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
3. Szynkę i mozzarellę tarkujemy, cebulę kroimy w kostkę, pieczarki w plastry.
3. Pizzerinki smarujemy koncentratem, posypujemy przyprawami, układamy dodatki w dowolnej kolejności. Pieczemy w temperaturze 210 stopni przez około 10 minut. 




5 komentarzy:

  1. Mmm.. Własnie niedawno myślałem, że przydało by się samemu takie zrobić, bo w mojej piekarni do której chodzę przed pracą rzadko mają takie... :(
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto bardzo dobre. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyszło świetnie! szybkie i bardzo smaczne! będę też testować z ciemną mąką

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis!Robi się bardzo szybko. Ciasto bardzo smaczne! Cieszę się, że tu zajrzałam 🙂 Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP