października 07, 2018

Sernik miodowo-orzechowy

Sernik dla prawdziwych wielbicieli miodu. Przybiera on smak miodu, którego użyjemy, dlatego wybierzmy ulubiony:). Dla intensywnego smaku idealny będzie spadziowy lub gryczany, dla delikatnego, słabo wyczuwalnego - rzepakowy lub lipowy. Ja wybrałam coś pomiędzy - wielokwiatowy.


100g ciastek, u mnie owsiane
750g dobrze zmielonego twarogu 
200ml śmietanki 30%
4 łyżki masła orzechowego
5 jajek 
200g miodu 
5 łyżek mąki pszennej 

Polewa i posypka:
100g orzechów włoskich 
100g czekolady mlecznej 
1 łyżka masła orzechowego
2 ciastka owsiane

1. Twaróg miksujemy z jajkami, miodem, masłem orzechowym, mąką i kremówką. Miksujemy wyłącznie do połączenia składników by nie napowietrzać masy. 
2. Na tortownicę 22cm wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy ciastka. Wylewamy masę, wyrównujemy. Pieczemy w temperaturze 150 stopni przez 60 minut. Po tym czasie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i zostawiamy sernik na minimum 1 godzinę. Sernik studzimy, przekładamy do lodówki.
3. Czekoladę rozpuszczamy, mieszamy z masłem orzechowym. Polewę rozprowadzamy na wierzchu sernika. Orzechy siekamy, ciastka kruszymy - posypujemy nimi sernik. 




4 komentarze:

  1. A na tortownice 26 cm pol porcji skladnikow wiecej?
    Pozd:) Pati

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze sernika z miodem nie jadłam - trzeba to naprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam orzechy! Idealne ciasto do kawy. Dziękuje za przepis ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam 🙂 kremówke najpierw ubijamy czy taką plynna śmietanke miksujemy z serem?

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP